No story
no glory
Begin je eigen verhaal

Sprookjes bestaan niet?

Een grootmoeder met de oren van een wolf of een pompoen die verandert in een gouden koets. Misschien niet realistisch, maar iedereen kent deze sprookjes. Waarom? Ze spreken tot de verbeelding. Camerik Voortman gelooft in de kracht van verhalen. Bijvoorbeeld om ingewikkelde boodschappen over te brengen of om draagvlak te creëren. Kortom: een goed verhaal maakt je beter bekend. Wil je jouw verhaal beginnen met Camerik Voortman? Hoe ziet die reis eruit? Welke tussenstops zijn er? Een citytrip langs onze werkwijze:

Op reis met de goede bepakking

Een goede voorbereiding is het halve werk. Dus voordat we voor jou aan de slag gaan, doen we research. We verdiepen ons in jouw organisatie om met de kennis van de context het communicatievraagstuk te kunnen benaderen. Uit ervaring met eerdere klanten en opdrachten hebben we al veel bagage verzameld. Waardevolle materiekennis die we meenemen op de reis met nieuwe klanten.

Volle tank

Om de motor op stoom te brengen, zorgen we voor een volle tank. De brandstof halen we uit een persoonlijk gesprek met jou, de klant. Tijdens een kennismaking, bijvoorbeeld bij ons op kantoor, brengen we helder in kaart wat jouw vraagstuk is en welke doelen je wilt bereiken. Je kunt rekenen op uitstekende koffie én de juiste vragen. 

Niets vergeten?

Na onze kennismaking ontvang je een debriefing. In heldere bewoordingen lees je terug wat de opdracht is, welke resultaten we willen behalen en hoe we de communicatie concreet willen inzetten. Hier hoort ook een inzichtelijk kostenplaatje bij. Zo weten we zeker dat we niets vergeten en maken we de verwachtingen van beide kanten duidelijk. 

Roadtrip

Als de reis begint, wordt één contactpersoon jouw vaste aanspreekpunt. Onderweg staan we je bij met raad en daad voor alle mogelijke obstakels die we tegenkomen. Heb je haast? Geen probleem, dan voeren we de snelheid op. Wil je een aangepaste route? Wij stippelen die voor je uit. 

Hop-on, hop-off

Afhankelijk van het vraagstuk stellen we een gericht team samen en vliegen specialisten in op momenten dat het nodig is. Bijvoorbeeld op het gebied van tekst of vormgeving. Of voor het bedenken van formats en het leiden van inspiratiesessies of andere bijeenkomsten en evenementen. Onze vakvrouwen zijn thuis zijn in uiteenlopende disciplines, van communicatie tot en met omgevingsmanagement. Ook voor organisatie en regelwerk zijn wij de ideale reisgenoten, die jou graag het werk uit handen nemen. 

Tussenstop

Gedurende de reis maken we af en toe een tussenstop. Liggen we nog op koers? Zijn de resultaten in zicht? Zitten er hobbels in de weg? We kijken gezamenlijk naar het proces en of we de gestelde doelen behalen om te kunnen bijsturen waar nodig. 

Onderhoud

Als een project is afgerond, vinden we het belangrijk om te evalueren. Hoe is de reis verlopen? Wat hebben we goed gedaan en wat kan beter? Maar ook: hoe gaan we verder? 

Extra bagage

Camerik Voortman begint iedere reis met up-to-date bepakking. We volgen de meest recente ontwikkelingen in het communicatievak op de voet. Onze rugzak zit dus boordevol vakkennis, onder andere op het gebied van: 

Lees meer

  • Storytelling
    Verhalen gebruiken om een boodschap over te brengen.
  • Stakeholdersanalyse
    Belanghebbenden en hun invloed en belangen rond een vraagstuk in kaart brengen. Dit is een cruciale stap om de communicatiestrategie te kunnen bepalen.
  • Strategisch communicatieframe 
    Een methode om snel en interactief de juiste strategie te ontwikkelen in samenspraak met de betrokkenen.
  • Reflectieve communicatiescrum 
    Projectmanagement gebaseerd op samenwerking, flexibiliteit en learning by doing.
  • Contentstrategie
    Inzicht en controle over wie welke ‘inhouden’ creëert, publiceert, op welk medium, in welke context en met welk resultaat, is cruciaal. Daar is een contentstrategie voor nodig, een methodische aanpak om overzicht te krijgen en te houden.
  • Factor C
    Een methode om communicatief beleid te maken.
  • Nudging technieken 
    Een techniek om inzichten uit de werking van het menselijk brein toe te passen en hiermee mensen ‘duwtjes’ geven om gewenst gedrag te vertonen.
  • Customer journey mapping 
    Een techniek om de dienstverlening richting klanten in kaart te brengen en te verbeteren.
  • Beïnvloedingsprincipes van Cialdini 
    Een vijftal beïnvloedingsprincipes op basis van wetenschappelijk onderzoek die we kunnen inzetten naar gelang het vraagstuk en waarmee we onze communicatie effectiever maken.
  • Neuromarketing 
    Inzichten uit wetenschappelijk onderzoek naar de werking van het menselijk brein die we kunnen toepassen om resultaatgericht en effectiever onze communicatie in te richten.

Wij delen onze bagage graag! Daarom nodigen we jou als klant regelmatig uit voor interessante kennissessies, een ongedwongen lunch en we denken graag met je mee in de vorm van een brainstorm. Wil je kennismaken? Kom gerust eens langs!

Het laatste nieuws

Bel 0513 64 00 17
of volg ons op

K.R. Poststraat 7
8441 EL Heerenveen
T 0513 64 00 17
E info@camerikvoortman.nl