Hoe rijd jij
van Wad
tot Stad?
Vertel mij meer!

Hoe rijd jij van Wad tot stad?

Communicatieadvies | Projectcommunicatie

Opdrachtgever: Provincie Groningen, beheerder van de N361, de provinciale weg van Groningen naar Lauwersoog.

Doelstelling

Ontwikkel een campagne en communicatiestrategie om verkeersgedrag te beïnvloeden en verbeteringen te communiceren naar weggebruikers en omwonenden. 

Aanpak

Ons idee voor de communicatiestrategie kent twee uitgangspunten: een positieve benadering en ‘goed voorbeeld doet volgen’. De mens is een sociaal wezen en dit speelt een belangrijke rol in communicatie en verandering. Daarnaast helpt het positief benaderen van veel doelgroepen bij het bereiken van bepaalde doelen. Voor de campagne hebben wij de slogan ‘Hoe rijd jij van Wad tot Stad?’ bedacht. Gevolgd door een weetje over positief rijgedrag, bijvoorbeeld ‘84% rijdt hier 80’ op een bord langs de weg. Want: met een positieve benadering bereik je het gewenste doel; goed voorbeeld doet goed volgen.

"We zien al dat de pieken in snelheidsovertredingen afnemen." 

Motoragent Niels Hoogma


Resultaat

De ‘Jij-rijdt-zo campagne’ bevat onder andere een website en we versturen digitale nieuwsbrieven. Daarnaast staan borden langs de weg en hebben we een social media campagne ontwikkeld om jongeren te bereiken. Door de inzet van een crossmediale mix van innovatieve, digitale en traditionele communicatiemiddelen wordt de weggebruiker met deze campagne gewezen op het rijgedrag op de N361. De social media campagne loopt goed, jongeren reageren iedere week op een andere quizvraag.  Ook de politie is positief gestemd; zij zien al dat de pieken in snelheidsovertredingen afnemen. De campagne is nog in volle gang, mede daarom zullen deze resultaten regelmatig worden bijgewerkt.

Bel 0513 64 00 17
of volg ons op

K.R. Poststraat 7
8441 EL Heerenveen
T 0513 64 00 17
E info@camerikvoortman.nl