Jongerenreis
door het
zorglandschap
Neem me mee!

Op reis met jongeren

Customer journey

Opdrachtgever: NOVO, een organisatie voor mensen met een beperking in Noordoost Nederland.

Doelstelling

Breng in beeld hoe jongeren met een licht verstandelijke beperking het zorgaanbod van NOVO ervaren.

Aanpak

NOVO wil graag haar dienstverlening verbeteren aan jongeren met een licht verstandelijke beperking in de regio’s Veendam, Winschoten en Oude Pekela. Door middel van de klantreismethode doorliep Camerik Voortman samen met jongeren de verschillende stappen. Hoe hebben zij hun zoektocht naar de juiste begeleiding en ondersteuning ervaren? Hoe beleven de jongeren de begeleiding door NOVO nu en hoe zien zij de toekomst? Wat zijn positieve punten en wat kan beter? Door dit proces samen met de jongeren te bekijken en beleven, krijgen we hun behoefte en wensen beter boven tafel. Het zorgaanbod van NOVO draait immers om hen. De resultaten zijn tijdens een werkconferentie met ketenpartners gedeeld. 

Resultaat

De customer journey geeft NOVO en haar ketenpartners een duidelijk beeld van de ervaringen van jongeren met het zorgaanbod en de wensen die ze hierin hebben. Dankzij de input van jongeren konden we signaleren waar de kansen en knelpunten liggen. De uitkomsten van deze klantreis bieden een goed inzicht in hoe NOVO– samen met de woningcorporatie, gemeente, scholen en andere ketenpartners – de dienstverlening aan en communicatie met deze jongeren kan verbeteren. 

Het laatste nieuws

Bel 0513 64 00 17
of volg ons op

K.R. Poststraat 7
8441 EL Heerenveen
T 0513 64 00 17
E info@camerikvoortman.nl